Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

Τελική σχέση μετάδοσης για να driftaris


Τελική σχέση μετάδοσης για να driftaris

H κατάλληλη τελική σχέση μετάδοσης είναι ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά για ένα αυτοκίνητο που ντριφτάρει...
Η κατάλληλη κλιμάκωση πάντα βοηθάει αρκεί να μην γίνονται υπερβολές και φτάνουμε στα άκρα. Κάτι υπερβολικά κοντό δεν θα βοηθήσει γιατί στο drift χρειάζεται να απλώνει ο κινητήρας για να βγάζει «μέτρα». Ανάλογα με τον κινητήρα, το όριο περιστροφής του, τις ζάντες που φοράει αλλά και το κιβώτιο του τα ντριφτάδικα βήματα παίζουν από 3,7 έως 4,8:1 χωρίς αυτό να αποτελεί και κανόνα. Απλά κάτι σε πάνω από 5:1 θα είναι υπερβολικό για drift.
Τι σημαίνει όμως αυτό το 4,7:1. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της διαίρεσης των δοντιών της κορώνας με αυτών του πηνίου. Αν για παράδειγμα, η κορώνα έχει 38 δόντια και το πηνίο έχει 9, η διαίρεση θα είναι 38/9= 4,22, άρα μιλάμε για ένα διαφορικό με σχέση 4,22:1. 
Επί της ουσίας αυτό σημαίνει ότι για να γίνει μια πλήρης περιστροφή του τροχού θα πρέπει να γυρίσει 4,22 φορές ο κεντρικός άξονας. Με την σχέση 1:1 στο κιβώτιο που συνήθως είναι μία κάτω από την τελική (σε ένα πεντάρι κιβώτιο είναι η 4η σχέση)  και με τον κινητήρα στις 4.220Rpm θα έχουμε 1000 πλήρεις περιστροφές των τροχών ανά λεπτό. Με ένα πιο μακρύ διαφορικό, π.χ. 3,2:1 οι ίδιες 1000 περιστροφές ανά λεπτό και συνεπώς η ίδια ταχύτητα θα έρθουν με 3.200 Rpm.
Αυτά λοιπόν απο εμάς περί δοντιών και σχέσεων.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Free Samples By Mail