Τελική σχέση μετάδοσης για να driftaris
H κατάλληλη τελική σχέση μετάδοσης είναι ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά για ένα αυτοκίνητο που ντριφτάρει...Η κατάλληλη κλιμάκωση πάντα βοηθάει αρκεί να μην γίνονται υπερβολές και φτάνουμε στα άκρα. Κάτι υπερβολικά κοντό δεν θα βοηθήσει γιατί στο drift χρειάζεται να απλώνει ο κινητήρας για να βγάζει «μέτρα». Ανάλογα με τον κινητήρα, το όριο περιστροφής του, τις ζάντες που φοράει αλλά και το κιβώτιο του τα ντριφτάδικα βήματα παίζουν από 3,7 έως 4,8:1 χωρίς αυτό να αποτελεί και κανόνα. Απλά κάτι σε πάνω από 5:1 θα είναι υπερβολικό για drift. Τι σημαίνει όμως αυτό το 4,7:1. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της διαίρεσης των δοντιών της κορώνας με αυτών του πηνίου. Αν για παράδειγμα, η κορώνα έχει 38 δόντια και το πηνίο έχει 9, η διαίρεση θα είναι 38/9= 4,22, άρα μιλάμε για ένα διαφορικό με σχέση 4,22:1.Επί της ουσίας αυτό σημαίνει ότι για να γίνει μια πλήρης περιστροφή του τροχού θα πρέπει να γυρίσει 4,22 φορές ο κεντρικός άξονας. Με την σχέση 1:1 στο κιβώτιο που συνήθως είναι μία κάτω από την τελική (σε ένα πεντάρι κιβώτιο είναι η 4η σχέση) και με τον κινητήρα στις 4.220Rpm θα έχουμε 1000 πλήρεις περιστροφές των τροχών ανά λεπτό. Με ένα πιο μακρύ διαφορικό, π.χ. 3,2:1 οι ίδιες 1000 περιστροφές ανά λεπτό και συνεπώς η ίδια ταχύτητα θα έρθουν με 3.200 Rpm.
Αυτά λοιπόν απο εμάς περί δοντιών και σχέσεων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου