Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

Αγορά Μεταχειρισμένου Τι πρέπει να προσέξω

Αγορά Μεταχειρισμένου, Τι πρέπει να προσέξω.

Γενικές Οδηγίες

Όπως είναι γνωστό το αυτοκίνητο φθείρετε από την στιγμή που θέτετε σε πρώτη κυκλοφορία και οι παράγοντες που λαμβάνουν μέρος σε αυτή την φθορά είναι :
    • Ο χρόνος
    • Τα διανυθέντα χιλιόμετρα
    • Ο κάτοχος/οι του αυτοκίνητου


Τους ελέγχους τους κάνουμε για να διαπιστώσουμε :
    • Την κατάσταση του αυτοκίνητου
    • Πιθανές βλάβες που έχουν διαφύγει της αντίληψης του κατόχου
    • Άμεσες μελλοντικές αντικαταστάσεις/επιδιορθώσεις που θα μας επιβαρύνουν μετά την αγορά


Κάποιους από τους ελέγχους μπορούμε να τους κάνουμε εμείς οι ίδιοι όπως :
    • Η παλαιότητα βάση της άδειας κυκλοφορίας του αυτοκίνητου
    • Έλεγχος εξωτερικής εμφάνισης/κατάστασης αμαξώματος, γρατσουνιές κλπ 
    • Έλεγχος εσωτερικής εμφάνισης/κατάστασης του χώρου του αυτοκίνητου, ταπετσαρίας, πίνακας οργάνων κλπ
    • Έλεγχος service κάνοντας χρήση του service book σε συνδυασμό με το συνεργείο/α όπου έχει επισκεφτεί ο κάτοχος στο παρελθόν


αλλά για τους υπόλοιπους θα πρέπει να απευθυνθούμε σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της αρεσκείας μας ή/και σε μηχανικό που εμπιστευόμαστε.

Τι πρέπει να προσέξουμε κατά την ερεύνα αγοράς ενός μεταχειρισμένου πριν πάρουμε την τελική μας απόφαση : 

• Παλαιότητα
    Η Παλαιότητα προσδιορίζεται βάση της άδειας κυκλοφορίας του αυτοκίνητου κάνοντας χρήσης της ημερομηνίας πρώτης κυκλοφορίας που αναγράφεται σε αυτήν.

    Έλεγχος του VIN, αριθμός πλαισίου, ο οποίος πρέπει να συμφωνεί με το VIN που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας.

    Η Τιμή πώλησης είναι αντιστρόφως ανάλογη της παλαιότητας.
    Το ίδιο συμβαίνει και με τα διανυθέντα χιλιόμετρα.


• Αμάξωμα
    Ο Έλεγχος της κατάστασης του αμαξώματος για τυχόν φθορές, γρατσουνιές κλπ είναι εύκολος το μόνο που πρέπει να προσέξουμε κατά τον έλεγχο είναι ότι ο φωτισμός παίζει σημαντικό ρόλο.

    Κάτω από το φως του Ήλιου ο εντοπισμός είναι πιο εύκολος από τι θα ήταν για παράδειγμα το απόγευμα ή σε κλειστό χώρο με μη επαρκή φωτισμό.


• Ελαστικά
    Ελέγχουμε την κατάσταση των ελαστικών.

    Σχεδόν όλα τα ελαστικά έχουν ενσωματωμένο στο πέλμα, στο μεσαίο αυλάκι συνήθως, τον λεγόμενο δείκτη φθοράς ο οποίος είναι συνήθως από 2/32” έως 2.5/32”, 1,6 έως 2 χιλιοστά, σε βάθος. 

    Ο δείκτη φθοράς βρίσκεται σε αρκετά σημεία περιμετρικά του ελαστικού. Ελέγχουμε όλους του δείκτες.



    Το συνολικό ύψος/βάθος του πέλματος εξαρτάτε από το συγκεκριμένο είδος και μοντέλο ελαστικού και συνήθως κυμαίνεται από 8/32” έως 11/32”, 6,35 έως 8,73 χιλιοστά.
    Το σύνηθες βάθος είναι 10/32”, 7,94 χιλιοστά.

    Το OEM Bridgestone Potenza RE040 έχουν βάθος πέλματος 10/32”, 7,94 χιλιοστά. http://www.tirerack.com, Tires by Brand

    Όταν η επιφάνεια του δείκτη είναι ίδια με το πέλμα τότε τα ελαστικά χρήζουν αλλαγής και είναι επικίνδυνα.

    Επίσης πέραν του δείκτη φθοράς ελέγχουμε και την εξωτερική κατάσταση των ελαστικών για ρωγμές, γρατσουνιές, πρόωρη φθορά των πλαϊνών κλπ.


• Δισκόπλακες/τακάκια
    Έλεγχος «Runout» πρώτα για φθορές περιμετρικά του Δίσκου πέραν των 0,05 του χιλιοστών.

    και 

    Έλεγχος του πάχους του δίσκου για διαφορές περιμετρικά μεγαλύτερες των 0,015 του χιλιοστού

    Οι OEM Δίσκοι χρειάζονται αλλαγή όταν το πάχος τους ελαττωθεί πέραν του Ελαχίστου Επιτρεπτού.

    Μπροστά Δίσκοι
      Ελάχιστο Πάχος 22 χιλιοστά
      Ελάχιστο Πάχος μετά από τορνάρισμα 22,8 χιλιοστά


    Πίσω Δίσκοι
      Ελάχιστο Πάχος 16 χιλιοστά
      Ελάχιστο Πάχος μετά από τορνάρισμα 16,8 χιλιοστά





    Τα Τακάκια χρειάζονται αλλαγή όταν το πάχος τους είναι μικρότερο των 2 χιλιοστών

    Ο έλεγχος γίνεται οπτικά.



• Βιβλίο Service, Χιλιομετρητής
    Μέσω αυτού βλέπουμε τα service του αυτοκίνητου, πότε έγιναν, σε ποια χιλιόμετρα και σε ποιο συνεργείο/α.

    Μια επίσκεψη στο συνεργείο/α που αναγράφονται στο βιβλίο θα μας δώσει την δυνατότητα να εξακριβώσουμε εάν τα service/χιλιόμετρα είναι πραγματικά.

    Όλα τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία κρατούν σε ηλεκτρονική μορφή τα service των πελατών τους.

    Οπότε με τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκίνητου ή το ονοματεπώνυμο του κατόχου μπορούμε να πληροφορηθούμε από πρώτο χέρι για τα service και τα αντίστοιχα χιλιόμετρα και να τα διασταυρώσουμε με το βιβλίο service.

    Πολλοί δεν ενημερώνουν το βιβλίο service αλλά κρατούν τα τιμολόγια από κάθε τους επίσκεψη στο συνεργείο.

    Είτε μέσω βιβλίου service είτε μέσω τιμολογίων σε συνεργασία με το/α συνεργείο/α αυτό που πρέπει να μάθουμε είναι πότε έκανε το τελευταίο service και τα αντίστοιχα χιλιόμετρα για να τα συγκρίνουμε με τα χιλιόμετρα του χιλιομετρητή.

    Οποιαδήποτε ασυμφωνία των χιλιομέτρων θα πρέπει να μας βάλει σε υποψίες.


• Μηχανικά
    Ανάλογα με τα διανυθέντα χιλιόμετρα και την παλαιότητα κάνουμε τους παρακάτω ελέγχους σύμφωνα με το εγχειρίδιο του κατόχου.



    Οτιδήποτε χρειαστεί αντικατάσταση βάση χιλιομέτρων ή παλαιότητας ή κατά τον έλεγχο βρεθεί ότι χρήζει αντικατάστασης ή έχει μικρό υπολειπόμενο χρόνο ζωής και θα χρειαστεί άμεσα αντικατάσταση θα πρέπει να το λάβουμε υπόψη μια που μετά την αγορά θα επιβαρύνει εμάς.

    Εάν το αυτοκίνητο έχει ακόμα εγγύηση συμβουλευόμαστε το συνεργείο τι από τα παραπάνω περνάνε στην εγγύηση και τι όχι.

    Ενδεικτικές τιμές ανταλλακτικών (ΕΛΜΑ) :
      Μπουζί, 200 ευρώ +Φ.Π.Α. +εργασία
      Λάδια, 4λ*11 =9,5 ευρώ +Φ.Π.Α. +εργασία
      Πολλαπλασιαστές, 170 ευρώ +εργασία (όχι από ΕΛΜΑ)
      Δισκόφρενα εμπρός, 200*2=400 ευρώ +Φ.Π.Α. +εργασία
      Τακάκια εμπρός, 125 ευρώ +Φ.Π.Α. +εργασία


• Συμπίεση
    Δεν υπάρχει κάποιος ακριβής τρόπος/μεθοδολογία για να πούμε ότι ένα μοτέρ με Χ χιλιόμετρα έχει καλή η όχι συμπίεση.

    Ο ρυθμός πτώσης της συμπίεσης είναι άγνωστος. Πέραν του ρυθμού αυτού και άλλοι παράγοντες αστάθμητοι όπως ο τρόπος οδήγησης από τον κάτοχο, η χρήση κακής βενζίνης-πυράκια, η κακή συντήρηση από τον κάτοχο, κλπ μπορεί να έχουν επηρεάσει την συμπίεση και να είχε μεγαλύτερο ρυθμό πτώσης από τον αναμενόμενο.

    Για αυτό κάνουμε Μέτρηση Συμπίεσης και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να συγκρίνουμε τις τιμές με μετρήσεις από άλλα οχήματα με παρόμοια διανυθέντα χιλιόμετρα και να δούμε τι διαφορές υπάρχουν και πόσο.

    Το όριο που έχει θεσπίσει η Mazda για αλλαγή μέσα στα πλαίσια της τριετούς Εγγύησης ή 100.000 χιλιομέτρων είναι 680 kPa στις 250 στροφές.

    Κάτω από αυτό το όριο, οποιουδήποτε θαλάμου, κάνει αντικατάσταση του Μοτέρ και αναλαμβάνει το κόστος.

    Εκτός εγγύησης το κόστος το αναλαμβάνει ο κάτοχος.

    Η Στάνταρτ συμπίεση που έχει ανακοινώσει η Mazda είναι τα 830 kPa στις 250 στροφές. 

    Πολλά RX8 που έχουν μετρηθεί έχουν δείξει νούμερα πολύ μεγαλύτερα από την Στάνταρτ.

    Άρα σε γενικές γραμμές όσο πιο υψηλές τιμές καταγραφούν είναι προς όφελος του αγοραστή.

    Εάν πάρουμε την μέση τιμή, από την ελάχιστη έως την Στάνταρτ, τότε τιμές συμπίεσης από 755 στις 250 στροφές και πάνω [( 830+680)/2] για μεταχειρισμένο μπορούν να θεωρηθούν καλές.
    Στο προηγούμενο θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Σε Μοτέρ με λίγα χιλιόμετρα πρέπει να περιμένουμε μεγαλύτερα νούμερα. 

    Αναλυτικές οδηγίες περί συμπίεσης αναφέρονται στο παρακάτω σύνδεσμο/Άρθρο

    RX8, Μέτρηση Συμπίεσης Και Εγγύηση


• Εκκίνηση και Ρελαντί
    Εάν είναι σε καλή κατάσταση πέραν του ελέγχου της Συμπίεσης το αυτοκίνητο πρέπει να εκκινεί με το που γυρίζουμε το κλειδί.
    Μετά την Εκκίνηση το μοτέρ θα ανεβάσει στροφές από 1500 έως και 2500 + αναλόγως την εξωτερική θερμοκρασία και πόσο χρόνος έχει περάσει από την προηγούμενη εκκίνηση. 

    Οι στροφές πρέπει σιγά-σιγά να μειώνονται και να σταθεροποιούνται σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα ανάλογα. Στο διάστημα αυτό, από την εκκίνηση μέχρι να σταθεροποιηθούν στο ρελαντί δεν πρέπει να έχουμε αυξομείωση των στροφών αλλά σταδιακή μείωση.



    Χρόνος εκκίνησης πάνω από 2 δευτερόλεπτα πρέπει να μας βάλει σε υποψίες. 

    Μερικές πιθανές αιτίες της καθυστέρησης να εκκινήσει μπορεί να είναι :
      • Μπαταρία
      • Μπουζί
      • Πολλαπλασιαστές
      • Μπουζοκαλώδια, (Σπάνια)
      • Αντλία Βενζίνης (εάν το αυτοκίνητο έχει διανύσει αρκετά χιλιόμετρα, πάνω από 50000)
      • Μίζα


Άλλοι παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη είναι :

• Ο πωλητής, ιδιώτης ή έμπορος
    Ο έμπορος αγοράζει το αυτοκίνητο σε χαμηλότερη τιμή από αυτήν που πουλάει.

    Τιμές μεταχειρισμένων, Mazda, http://www.Autotriti.gr

    Άρα μπορούμε να πετύχουμε καλύτερη τιμή αγοράς από ιδιώτη.

    Επιπλέον ο έμπορος δεν κινεί το αυτοκίνητο, το έχει στην έκθεση, είτε σε κλειστό χώρο είτε σε ανοιχτό χώρο.
    Η ακινησία του αυτοκίνητου για μεγάλο διάστημα έχει αρνητικές συνέπειες στην κατάστασης του. 

    Επίσης ο έμπορος δεν δέχεται (συνήθως) να μετακινηθεί για έλεγχο σε συνεργείο προβάλλοντας δικαιολογίες όπως δεν έχει σήμα/πινακίδες, ασφάλεια, πεσμένη μπαταρία κλπ και σε αναγκάζει να φέρεις μηχανικό επιτόπου με επιπλέον κόστος και ταλαιπωρία, και αδυναμία πλήρους ελέγχου από αυτόν.

    Επιπλέον θα επιβαρυνθείς με το σήμα κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους εάν το αυτοκίνητο έχει πουληθεί στον έμπορο το προηγούμενο έτος ή έχει καταθέσει τις πινακίδες για να μην επιβαρύνεται με το σήμα μέχρι να πουληθεί.


• Ελληνικής Αντιπροσωπείας ή Παράλληλη Εισαγωγή
    Στα εισαγόμενα υπάρχει ο κίνδυνος της παραποίησης πολλών στοιχείων του αυτοκίνητου όπως για παράδειγμα του χιλιομετρητή και αδυναμία διασταύρωσης των διανυθέντων χιλιομέτρων βάση βιβλίου service και σε συνεργασία με το/α συνεργείο/α που έχει κάνει χρήση ο κάτοχος.

    Οπότε η αγορά στην ουσία του εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκίνητου από άποψης διανυθέντων χιλιομέτρων γίνεται στα τυφλά.

    Στο θέμα Εισαγόμενο Μεταχειρισμένο ή Ελληνικής Αντιπροσωπείας το μόνο που μπορεί να ρήξη φως στην προέλευση είναι το τιμολόγιο αγοράς του αυτοκίνητου. 

    Εάν προέρχεται από την ΕΛΜΑ μπορεί να μας το πιστοποιήσει και η ίδια η ΕΛΜΑ μέσο του VIN αφού κρατάει αρχείο με τα αυτοκίνητα που εισάγει.


Τιμή και Extras
    Την Τιμή του αυτοκίνητου την συγκρίνουμε με την τιμή ενός καινούργιου αυτοκινήτου αρκεί να προσθέσουμε στην Τιμή και το κόστος αυτών που χρήζουν άμεσης αντικατάστασης η επισκευής που προέκυψε από τους ελέγχους.

    Ότι επιπλέον έχει το αυτοκίνητο αυξάνει την τιμή πώλησης αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και τα Extras υπόκεινται σε μειωμένη τιμή λόγο χρήσης ή παλαιότητας. 

    Επίσης για οτιδήποτε έχει αντικαταστήσει υπάρχον αντικείμενο στο αυτοκίνητο πρέπει να συνυπολογισθεί στην αξία και η τιμή του ΟΕΜ.

    Για παράδειγμα εάν έχει αλλάξει το ΟΕΜ καπό η επιβάρυνση στην Τιμή ισούται με την διαφορά των δυο καπό στην τιμή χωρίς την εργασία αντικατάστασης.


Αλλοίωση του Χιλιομετρητή
    Την Επόμενη φορά που θα βρεθείτε στην σκέψη για αγορά μεταχειρισμένου το παρακάτω ίσως σας κάνει να αλλάξετε γνώμη.

    Στο Εμπόριο κυκλοφορούν Αρκετά εργαλεία για την Αλλοίωση του Χιλιομετρητή, εντός και εκτός Ελλάδας.

    Ένα από αυτά είναι και το παρακάτω.

    http://www.dashboardprogramming.com/greece.php



    Και φυσικά δεν λείπει και το αγαπημένο μας αυτοκίνητο από την λίστα.

1 σχόλια:

Matoula είπε...

Παρα πολυ σωστο αρθρο και τεκμηριωμενο. συγχαρητηρια απο μενα. καποτε αγοραζα απο οπυ ναναι ανταλλακτικα για το αυτοκινητο αλλα τωρα εμπιστευομαι μονο εναν δυο, οπως αυτους εδω www.onparts.gr εσεις τι γνωμη εχετε;

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Free Samples By Mail